23 Ağustos 2010 Pazartesi

ptsp_installer projesi çalışmaları

Ptsp_installer projesinin çalışmaları iyiye gidiyor diyebilirim.

Hafta sonunda bir kaç fonksiyon daha ekledim. Şimdilik en önemli ihtiyacım olan ağ profili oluşturma ve gerekli bilgileri alma fonksiyonunu sonraya bıraktım. Yeni eklediğim fonksiyonlar:

hosts dosyası güncelleme
exports dosyası güncelleme
pts-client.conf dosyası güncelleme

fonksiyonları. Bu dosyaları güncelleyebilmem için sunucu adresi (ip address), ağ maskesi adresi (netmask), ağ geçidi adresi (gateway) gibi adreslere ihtiyacım var. Bunları ilerde ÇOMAR ile alacağım ama şimdilik elle verdim.

Bir de hosts dosyasını düzenlerken kullandığım bir yöntem var. IP adresini aldıktan sonra onun en sonunu alıyorum ve ona istemci sayısına gelene kadar o anki istemciyi ekliyorum.

10.0.0.1(+1)
10.0.0.1(+2)

gibi. IP den maskelerken bunu int() in içinde yapıyorum. Yoksa onu da string olarak algılıyor ve ekleme yapamıyorum.

Karşılaştığım bir sorun ise pts-client.conf dosyasındaydı. Kdmrc dosyasını düzenlemek için kullandığım fonksiyon bunda pek işe yaramıyor çünkü bunda eşittir('=')'den önce ve sonra birer boşluk var. Bunu çözmek için şimdilik set_key fonksiyonunun yanına bir de set_key_with_spaces diye bir fonksiyon daha yarattım. Daha iyi bir çözümü olabilir ona da bakacağım. Bunlardan biri mesela set_key fonksiyonuna bir tane daha değişken alıp oradan dosya ismi pts-client.conf ise ona göre boşluklu atama yap ya da boşluksuz atama yap derim.

Şimdilik durum böyle. Eklemem gereken sanırım 3 tane fonksiyon kaldı. Çalışmaya devam.

Hiç yorum yok: