16 Ağustos 2010 Pazartesi

Pardus 2010 Yaz Stajı 11. Gün

Bugün pam_python'u geliştiren kişiye yani Russell Stuart'a eposta yolladım. Bu epostada kısaca yazdığım modülün ne işe yaradığını, nerelerde sorunsuz çalıştığını, nerelerde sorun yarattığını, sorunların nerelerden kaynaklandığını, gerekli yapılandırma dosyalarının içeriklerini yazdım.

Kendisi gayet yardımcı olacak bir şekilde epostalarımı yanıtladı. Sorunun benim kodumda değil de KDM'nin kendi kodunda olduğundan bahsetti. Yani KDM, eğer PAM modülü içerisinde kullanıcı adı değişiyorsa değişen kullanıcı adını yok sayıp eski girilen ile devam ediyor.

Bunu denemek için, sistemde var olan iki kullanıcı arasında PAM modülü yardımıyla kullanıcı adlarını değiştirdim. Yani "pars" ve "parsik" sistemde var olan iki kullanıcı olsun. PAM modülünü eğer kullanıcı adı "pars" ise onu "parsik" olarak değiştirip PAM_SUCCESS geri döndürdüm.

Sonuç olarak kde ye ilk girdiğim kullanıcı adı olan "pars" ile giriş yaptım. Yani KDM, PAM modülü içerisinde yapılan değişikliği yok sayıyor.

Bunun üzerine açılışta kdm yerine xdm ile deneyeyim dedim. Bunun için /etc/default/xdm içerisinde:

DISPLAY_MANAGER="kdm"

satırını

DISPLAY_MANAGER="xdm"

olarak değiştirdim. Ekran açıldığında kullanıcı adına "guest" yazıp entere bastıktan sonra kde açıldı. Yani sorun KDM'deymiş. Bunun üzerine ofiste önce Bahadır ile sorunu nasıl çözebiliriz diye konuştuk sonra Ozan ile bunun üzerine önce bunu başka türlü nasıl çözebiliriz, acaba böyle bir çözüm uygun bir çözüm değil mi üzerine konuştuk sonra da kısa bir süre kodları inceledik. Tam olarak bir çözüme ulaşamadık, biraz daha fazla incelememiz gerekiyor.

Bu blog girdimi girmeden yaklaşık 1 saat önce de KDE KDM geliştiricisi olan Oswald Buddenhagen'a eposta attım. Ona da yazdığım modülü ve karşılaştığım hatalar ile ilgili bilgi içeren bir eposta attım. Onun cevabını bekleyene kadar da KDM'nin kaynak kodunu inceleyip Russell Stuart'ın dediği gibi PAM_USER ile ilgili olan yerleri inceleyeceğim.

Herhangi bir gelişmeyi yine buraya yazacağım.

Hiç yorum yok: