25 Ağustos 2010 Çarşamba

Pardus 2010 Yaz Stajı 18. Gün

Artık Pardus 2010 Yaz Stajının son günlerine yaklaştık. Elimde bir adet sorun vardı. Ve yeterince büyüktü. KDM üzerinden giriş yapamıyordum.

Daha önce düşündüğüm gibi

if (!curuser)

yazan yere şimdilik

if (!curuser || strcmp(curuser, "guest") )

olarak değiştirdim ve çalışacak mı diye denedim. Çalıştı. Fakat bu biraz kötü bir çözüm yoluydu. Bununla ilgili upstream ile konuştum.(Oswald Buddenhagen) Bunun yanlış bir yöntem olduğunu ve kdmrc dosyasında

PluginsLogin=generic

yaparsam zaten curuser ataması yapılmadığı için o bloğa girileceğinden bahsetti. Denediğimde çalışmadı çünkü bizim (Pardus) varsayılan temamız "pardus-air" bu kimlik doğrulama metodunu kabul etmiyordu. Değiştirip "oxygen-air" yaptığımda sorunsuz çalıştı. Ama bu sefer de AutoLogin aktif iken çalışmıyordu.

Bununla ilgili hata mesajlarını Oswald'a yolladım ve bunun bir bug olduğuna karar verdik.

Bu hata mesajlarını incelerken dikkatimi çeken şey ise AutoLogin aktif iken PAM doğrulama metodu "kde4-np" yani nopassword girişi. Bu "kde4-np" değerini tutan değişken ise psrv değişkeni. Bunun pam dosyasına baktığımda ise:

#%PAM-1.0

auth required pam_nologin.so
auth required pam_permit.so

satırlarını görüyorum auth bölümünde. Sadece bunlar olduğu için ve bu modüller de kullanıcı adını pek önemsemeden girişe izin verdiği için pam_get_item() fonksiyonunda çakılıyor KDM.

AutoLogin kapalı iken PAM doğrulama metodu "kde4" olarak seçili. Bunun üzerine bir başka yama daha yaptım.

Bu yama

if (!curuser) {

satırını

if (!curuser && psrv != "kde4-np" ) {

olarak değiştiriyor. Bu şekilde denediğimde sorunsuz olarak çalıştı. Bunu upstream'a da yolladım. Aslında doğru bir yöntem değil ama en azından çözüm yolundan bahsetmek açısından yaptım bunu. Bunun yerine de eğer AutoLogin aktif ise curuser in boş olmaması gibi değişiklikler yapılırsa sorunun halledilebileceğinden de bahsettim.

Son aldığımız başka bir karar da KDM ekranında alttaki menüler gibi ayrı bir menü olsun ve simgesi anahtar olsun. (girişi simgelemek adına)

Bu menünün içine bir yandaki kapat, x i yeniden başlat'ın olduğu yerin ordaki konsol girişi ve uzaktan girişi alıp bir de misafir girişini ekleyecektim.

Bu misafir girişi temel olarak kullanıcı adını /etc/security/guestlogin.conf dan alıcak ve kullanıcı adına yazacak sonra da giriş yapacak.

Şimdilik bunun üzerine araştırmalar yapıyorum. Oswald'ın da yardımları sayesinde sanırım menü ekleme işi gayet kolay olacak.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

iş arkadaşlarıyla muhabbet, hitabet nasıl, bir asosyale ne tavsiye edersiniz?

Mesutcan dedi ki...

Bence bir geek bilgisayar mühendisinin tam da gelmek istediği yer. Olayı akışına bırakın, sandığınızın sonsuzla çarpımına eşdeğer sonuçlar elde edeceksiniz.

Kafanıza takılanı ve/veya konuşmak istediğiniz şeyleri (herhangi bir konuda) sorun, konuşun. Çekinmeyin, hepsi çok iyi ve yardımsever insanlar.

Asosyal derken neyi kastettiğinizi tam olarak anlayabilmiş değilim ama nerede asosyal? sorusunun cevabı da anlamamı sağlayabilir.

Adsız dedi ki...

Yeni insanlarla tanışıp kaynaşmada sıkıntılı ( evet var böyle insanlar ) birisiyim. Bu yüzden maddi alanda da (staj olsun, iş hayatı olsun) kaybetmeye başlayacak olacağını sezdikçe tutuşuyor insan :) .