26 Ağustos 2010 Perşembe

Pardus 2010 Yaz Stajı 19. Gün

Artık Pardus 2010 Yaz stajında son günlere geldik. Proje ile ilgili son sorunlardan birisi olan KDM'ye giriş yapamama ile ilgili başka gelişmeler oldu. Aslında dün hallettim dediğim KDM hallolmamıştı. Başka sorunlar çıktı.

Daha önceden Oswald ile konuştuğum kadarıyla PluginsLogin'i generic yaptığımda istediğim gibi çalışması gerekiyordu. Fakat bizim depoya aldığımız KDM'nin 2 yaması:

same-pam-generic-classic.diff

ve

kdm-fix-generic-greeter.diff

PluginsLogin generic olsa bile classic'miş gibi davranmasına sebep oluyor. Yani kdm/backend/client.c dosyasındaki curuser değişkenine bir şey atamaması gerekirken bir şeyler atıyor. Bununla ilgili nasıl bir çözüm bulabileceğimizi Oswald'a sordum ve haftasonundan sonra halledebileceğimizden bahsetti.

Şimdilik kendi eklediğim yama ile sorunsuz çalışıyor. Biraz daha düzeltme yapmam gerekecek tabi. Tam olarak çalıştığına karar verdiğim halini yine buraya yazmayı düşünüyorum.

Bir de KDM'nin açılış ekranında ek bir menü mü yoksa buton mu koysak konusunda kararsız kalıyorum. Eğer buton koyar isek görünür olup olmamasını kdmrc dosyasına koyacağımız

guestlogin

değişkeni ile sağlayabiliriz. Yani eğer guestlogin true ise buton görünecek, değil ise görünmeyecek. Tabi hem bunun için hem de PluginsLogin için pardus-air temasının xml dosyasını buna göre düzenlemem gerekecek.

Ya da başka bir fikir olarak kdmrc dosyasının içine herhangi bir değişken koymadan, xml dosyasından 2 tane oluşturup biri guestlogin'li diğeri ise guestlogin'siz yapabilirim. Guestlogin'lide buton olur.

Bugün Pardus 2011'in Alpha'sı çıktı. Bunu test etmek için sanal makina'ya bunu kurdum. Öncelikle X'in açılabilmesi için sistem açılırken (ve kurulurken) kernel'e (grub sırasında)

xorg=driver:fbdev

parametresini giriyorum. Bu parametre sayesinde kurulumu tamamladıktan sonra yeniden başlatınca sistem açılmadı. Onur'un ve Gökçen'in çalışmaları sonucu sorunu çözüldü. Anladığım kadarıyla sorun, YALI'da sistem saatinin değiştirilmesinden kaynaklanıyor. YALI saati yanlış ayarladığı için onu düzeltmiştim.

Ayrıca bugün bir şey daha oldu. Serdar'ın uğraştığı ve configure işlemi tamamlandıktan sonra make sırasında tekrar configure dosyasını çağırması sonucu make işlemi patlayan bir paket var, libmpcdec.

En sonunda hatayı çözmüşler ama bana söylemeden hadi bu kodu derle dedi Onur. :). Hmmm diyerek başladım uğraşmaya, sorun aslında basit gibi görünüyordu ilk configure'de sorun olmadığına göre ikinci kez yapılan configure'ü bir şekilde kapatırsam sorun çözülecekti. Configure'ün çağırıldığı yerdeki yazan yazıyı grep'leyip kaynak kodda araştırdım. config.status'de çağırılıyor. Ve düzeltmek için ./configure sırasında oluşturulan "config.status" dosyası içinde ufak bir değişiklik yaptım. Sorunsuz derleniyordu ama neden configure'u tekrar çağırıyordu? Tam olarak bir çözüm bulamıyordum. Onur geldi ve benim bunun neden olabileceği konusunda düşünmeme yardımcı oldu. Sonuç olarak sorun configure.ac dosyasının configure'den yeni olmasıymış. Yani makefile bir yerde bu dosyanın tarihini kontrol ediyor ve tarihi yeni olduğu için bu dosyanın değiştirildiğine kanaat getirip tekrar configure'ü çalıştırıyor.

Bana yukarıda yazdığım deneyimi yaşattığı için buradan tekrar Onur'a teşekkür ediyorum. Ayrıca sabahki yapmış olduğu disk kurtarma operasyonu ile kendisinin bu konulardaki (Linux vb.) bilgisine olan +sonsuzdaki saygımı yine +sonsuz ekleyerek +sonsuza götürmüştür.

Hiç yorum yok: