19 Ağustos 2010 Perşembe

Pardus 2010 Yaz Stajı 14. Gün

Yapmaya karar vermiş olduğum /etc/pam.d/ içerisindeki dosyaları düzenleme projesinin epostalaşmış olduğum Debian geliştiricisi tarafından Perl ile yazıldığını öğrendikten sonra bu projeden vazgeçtim.

Var olan projeye "http://bazaar.launchpad.net/~ubuntu-core-dev/pam/ubuntu/files/head%3A/debian/local/" adresinden ulaşabilirsiniz.

Bu adresteki pam-auth-update adlı betik bu işi yapıyor. Ayrıca pam-auth-update.8 isminde bir man dosyası var.

Bunun üzerine başka proje arayışlarına geçtim ve Bahadır ile PTSP kurulum betiği hazırlamaya karar verdim.

Öncelikle PTSP nedir ile başlayayım.

PTSP, ince istemciler için bir çözümdür. Yani bir tane sunucu üzerinde PTSP sunucu çalışacak ve diğer istemciler ağ kablosu üzerinden ona bağlanacak. Bu bağlantı ile X üzerinden de işlemler yapmak mümkün, yani bildiğiniz Pardus kullanıyor olacaksınız ama bir sunucu üzerinde. Aynı zamanda da benim hazırlamış olduğum Misafir Kullanıcı projesi de PTSP ile çalışması çok faydalı olacak.

Bununla ilgili bir belge pardus wikisinde var.

Adresi: http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:PTSP

İlk iş olarak ben bu adres üzerindeki işlemleri yapıp PTSP sunucu yaratıp, hem nasıl çalıştığını anladım hem de PTSP ile beraber Misafir Kullanıcı'yı deneme fırsatı buldum.

Sonuç güzel, gördüğüm kadarıyla sorunsuz çalışıyor. Hem sunucudan hem de istemciden "guest" ismi ile bağlandım. İkisine de ayrı isimler ve ev dizinleri belirleyip sorunsuzca çalıştırdım.

Şimdi ise sırada bu yaptığım işlemleri yapacak bir betik hazırlamak.

Hazırlıklara başladım. http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/playground/intern/ptsp-installer içerisindeki TODO dosyasındaki işlemleri sırasıyla yapacağım. Bu TODO dosyasını yukarıda vermiş olduğum Pardus wikisindeki belgeden yararlanarak oluşturdum.

Şimdilik gerekli olan paketler kurulu mu diye kontrol eden bir metot yazdım. Bu metotta PiSi'nin API'sini kullandım.

Yapılandırma dosyalarını düzenlerken dikkatli olmam gerekiyor. Diğer ihtimalleri göz önünde bulundurarak bunu yaptıktan sonra geriye kalan işlemler pek de zor gözükmüyor.

Hiç yorum yok: