8 Ocak 2011 Cumartesi

Pardus Üzerinde Cairo-Dock ve Daisy kurulumu

Necdet Hoca'nın Macbook Air'i geldikten sonra, zaten şekil olarak gayet beğendiğim (her ne kadar "konsolcu" olsam da) alttaki "Dock" u görünce, ya bunun bir de linux versiyonu vardı neydi o diye araştırmalara başladım ve buldum. Cairo-Dock[2]. Aslında bunun haricinde bir tane de Daisy[3][4] var. Daisy direkt olarak KDE uygulamacıklarına da eklenebiliyor ama hem yeterince yetenekli/başarılı/şekilli bulamadım hem de aradığım tam olarak öyle bir şey değil. Daisy'i de yeterince denedim aslında ama olmadı :).
Şu an Cairo-Dock'u da grafik kartı sorunları nedeniyle kullanmıyorum, ne olur ne olmaz. Kurulumlarından bahsedeyim biraz. (şimdilik burada bahsedeceğim ama ileride paketini yapabilirim :))
Daisy, zaten bir plasma. Kurulumu çok kolay ama programcık ekle'den yeni programcık al diyerek bulamadım ben. [3] adresinden tarball'ını indirdim. Sonra bu tarball'ı açıp, açılan dizine girdim. Burada 
mkdir build
cd build
cmake ../ -DCMAKE_INSTALL_PREFIX='kde4-config --prefix'
make
sudo make install
komutlarını sırayla uyguladım. Sonuç olarak Programcıklar listesinde Daisy gözüktü ve oradan istediğim yere Daisy'i ekleyebiliyordum. Bu kadar :) Tabi bunu kurabilmek için, gerekli derleme araçlarının olması gerekiyor. (cmake vs. ve yanlış hatırlamıyorsam kdelibs-devel)
Cairo-Dock'un kurulumu benim için daha zahmetli oldu. Öncelikle [5] ve [6] adreslerinden cairo-dock-core ve cairo-dock-plugins in son hallerini indiriyoruz.
Yine cairo-dock için de bağımlılıklar çok önemli. Bunda yaşadığım bir sorun da şöyleydi: gtkglext paketine (ve gtkglext-devel) ihtiyaç duyuyordu. Pardus 2011 depolarında böyle bir paket yok, 2009'dan çekip derleyip kurdum fakat çalışmıyor. Sorun, undefined_symbol'müş. Bunun için diğer dağıtımlara baktım. Debian bununla ilgili bir yama almış[7]. Bununla beraber paketi de depoya aldım[8]. Aslında bu sorun 2009'da yok. Çünkü gdk-pixbuf/gtk güncellemesinden sonra kırılmış bu. Eklediğim yama da bunu düzeltiyor. Bundan sonra da gerekli diğer bağımlılıklar şu şekilde olmalı: 
cairo-devel, 
gtk2-devel, 
gdk-pixbuf-devel (bundan tam emin değilim), 
librsvg-devel, 
libgnomeui-devel, 
vte-devel, 
libXxf86vm-devel, 
alsa-lib-devel (bundan da tam emin değilim), 
libasound-devel (ya da asound{-lib}-devel, fakat bu paket Pardus 2011 Deposunda yok), 
libXtst-devel, 
gnome-menus-devel (bu paket de Burak Çalışkan'ın Gnome deposunda[1] mevcut), 
freeglut-devel (bu paket ayrıca gtkglext'de de var. 2009 da bu paketin ismi glut, 2011 de freeglut oluyor.),  
libetpan-devel (bu paket de Pardus 2011 Deposunda yok), 
libxklavier-devel, 
webkit-gtk-devel (sanırsam bu olmalı, webkit e gerek duyuyor), 
libexif-devel.
bir de XFCE için libthunar-devel ve diğerleri için gnome-vfs-devel istiyor. libthunar-devel ya da thunar-devel depoda yok. gnome-vfs-devel depoda mevcut.
Diğerler bağımlılıklar da system.devel bileşeni içerisinde (curl-devel, cmake, dbus-glib-devel, libX11-devel vb. araçlar) mevcut.
Bunların hepsinin kurulduğundan eminsek,
[7] adresinden indirdiğimiz tarball'ı bir yere açıyoruz ve içerisine giriyoruz (cairo-dock-X.X.X)
mkdir build
cd build
cmake .. -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr
make ( ya da make -j $(grep -c ^processor /proc/cpuinfo) )
sudo make install
Ve temel paket kuruluyor. Buradaki make satırında parantez içerisindeki yazan komut ile bütün işlemcilerin kullanılması sağlanıyor. 
Bunun üzerine bir de eklentileri kurmak için de, [8] adresinden indirdiğimiz tarball'ı açıyoruz ve içerisine giriyoruz (cairo-dock-plugins-X.X.X)
mkdir build
cd build
cmake .. -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/usr
make ( ya da make -j $(grep -c ^processor /proc/cpuinfo) )
sudo make install
Aslında bu da temel kurulumun aynısı. Bunlardan sonra direkt cairo-dock'u çalıştırabiliriz.(/usr/bin/cairo-dock) Bunun için Alt+f2 uygundur. :)
Afiyet olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Çomak hayata geçtiğinde, Pardus Gnome kullanırken ilk kuracağım pakettir Cairo-Dock. Halen Ubuntu'mda kullanıyorum. Compiz-Fusion'la birlikte, Gnome'un sadeliğine biraz olsun hareket getiriyor ve Mac alamayanlara MacOS X görünümünü sunarak bir nebze ilaç oluyor :)

Mesutcan dedi ki...

Çomak projesini tamamladığımızda, cairo-dock paketini de depolara almış oluruz muhtemelen. (bir sorun çıkmazsa) Bununla ilgileneceğim :)

zafer turan dedi ki...

depolarda yok dediğiniz paketleri nerde buldunuz