8 Ocak 2011 Cumartesi

2011, guestlogin ve diğer Pardus paketleri hakkında

Herkese mutlu yıllar,

Uzun zamandır buraları boş bıraktım. Bu aralar da bayağı bir yoğunluk var ama artık buralara bir şey yazmadıkça kötü hissetmeye başladım. 2011 de buraları boş bırakmayı düşünmüyorum. Zaten Çomak projesi yeterince doldurur gibime geliyor.

Neyse, staj projem olan guestlogin ile başlayayım.

Aslında bu yazıyı bayağı önceden yazmam gerekiyordu. Pardus-Geliştirici listesinde de tartıştığımız[1] üzere, guestlogin'e açılıp kapatılmasıyla ilgili bir özellik ekledim.

Bunlardan ilki guestlogin.conf dosyasına enabled'i eklemek oldu.

eğer enabled=false ise modül çalışmayacak. bunu eklemek için de diğer değerleri nasıl okuyorsam onun gibi 1-2 satır ekledim. Yani:
        guest_enabled = config.get('guest', 'enabled')         if guest_enabled == '':             guest_enabled = "true"
gibi oldu. Buradan da anlaşılacağı gibi, eğer değer boş bırakılsa da true oluyor.
Varsayılan guestlogin.conf dosyasında da o satır (ve yorum satırı) şu şekilde:
# If it is false, module will not work. (default is true) enabled = true
Bu işlemlerle birlikte bu sorunu halletmiş oldum. Şimdi bu proje ile ilgili geriye:
1. Bugzilla'da girilmiş bir hata[2]
2. KDM'ye bir buton eklemek.
2. sine bu aralar yine uğraşmayı düşünüyorum. Biraz uğraştım fakat araya sınavlar vs. girdi bu yüzden biraz ilgisiz kalmak zorunda kaldı. Eğer yapabilirsem çok süper olacak bence.
1. si için de pam kullanmam gerekiyor, onu uygulamak çok da kolay olmayacak ama 2. si daha öncelikli olduğu için 1 den önce onu halletmem gerekiyor.
Şimdilik guestlogin ile ilgili gelişmeler bu kadar. KDM'ye buton eklemek kısmıyla ilgili gelişmeleri de buraya aktarırım.
Diğer paketlerden bahsetmek gerekirse,
Evet, biliyorum Clanlib2'yi paketleyeceğim fakat çözemediğim zilyon tane hatası var. (undefined symbol vb.)Bunları halletmeden de review'e sokmak istemedim açıkçası. Onun haricindeki bütün sorunları hallettim, aslında biraz daha uğraşıp eğer olmaz ise review'e bu haliyle sokmayı düşünüyorum. Oradan gelen yardımlarla çözmek kolaylaşır gibi.
Clanlib2 haricinde, bir de gmailfs'i almıştım. O da eskiden çalışıyorken, şu aralar çalışmıyor, sanırım glibc güncellemesi sonucu patladı o. Zaten pek sağlıklı bir paket değildi ama bir ara bunu da gmailfs geliştiricisine bildirmeyi düşünüyorum. (sanırım o da pek ilgilenmiyor artık projeyle, bayağıdır güncellemiyor)
Ayrıca, fish paketini de üstüme aldım. Fish bir kabuk. Bence çok da güzel bir kabuk olmuş. Mesela "cp -" yazıp taba iki kere bastığınızda size hangi parametrelerin (cp için) ne işe yaradığını söylüyor. Tab tamamlaması bu konuda çoğu şeyde böyle davranıyor. Mesela "man"'ın yorumları da gayet iyi. "ls" yaparken dosyanın tipini de söylüyor. Şu anda review'da paket. Eklemek istediğim şeylerden birisi buna pisi'de tamamlama desteği. Başka tamamlamalar da eklenebilir tabi ama öncelik bu şimdilik.
Necdet Hoca'dan python-PyMT paketini aldım. 2009'da bulunan bu pakette açık bir hatası bulunuyor.[3] Hatayı çözdüm. mtdev adlı kütüphaneyi de paketlemek gerekiyormuş. Bunu da paketleyip, hatayı kapatmayı düşünüyorum.
Hermes paketini de üstüme aldım bu arada. :)
ÇOMAK projesi ile birlikte Fluxbox paketleriyle de uğraşıyorum. Biraz eksiklikler var tabi ama çok düzgün olmasa da fluxbox'u çalıştırmayı başarabildim :)
[1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2010-November/026568.html
[2] http://bugs.pardus.org.tr/show_bug.cgi?id=14233
[3] http://bugs.pardus.org.tr/show_bug.cgi?id=15793

Hiç yorum yok: